Gökhan Kazar’dan Türk Oyun Piyasası Üzerine Analizler

Türkiye’deki ilk ‘’online oyun’’ pazarlama (marketing) ajansının kurucusu olan Gökhan Kazar, Türk oyun piyasası üzerine önemli tespitler içeren bir makale kaleme aldı.

Türkiye’nin toplumsal yapısı itibarıyla ne Avrupa, ne de Orta Doğu’ya benzediğini vurgulayan Kazar, gelişmiş ülke pazarlarında kullanılan stratejilerin başarılı olamayacağının altını çizdi. Yetenekli Türklerin şirket bünyesinde işe alınması ve Türkiye pazarı için karar alma aşamalarında müdahil edilmeleri gerektiğinin altını çizdi.

Büyük pazarlama bütçeleriyle yola çıkan fakat Türkiye pazarında tutunamayan birçok uluslararası yayımcının olduğunu söyleyen Kazar, oyunların kendi topluluklarını oluşturması gerektiğini belirtti. Oyuncuları dinlemenin ve onlardan gelen geri dönüşlere göre ilerlemenin çok önemli olduğunu açıklarken, 2005’de kendisinin de pazarlama faaliyetlerinde görev aldığı Knight Online örneğini paylaştı. Ayrıca, hedef topluluğunu 6 ay içerisinde oluşturamayan oyunların lansmanına şüpheyle yaklaştığını belirtti. Bu bağlamda, pazarlama ajansına yatırım yapmak yerine, oyunun kitlesine yatırım yapılması ve topluluk üyeleri arasında bir arkadaşlık bağı kurulması başarının altındaki temel unsurlar olarak ön plana çıkıyor.

Yukarıda anlatılanlar ışığında, Türkiye’de Riot Games’in League of Legend ile çok büyük başarıya imza attığını söylerken, Netmarble, NTT Game, Nfinity Games diğer ön plana çıkan yabancı yayımcılar. Gökhan Kazar yazısını, Türk oyun pazarında başarının yapı taşının ‘’yerelleşebilmek’’ olduğunu belirterek sonlandırdı.

Beğendiysen Oyla ! :)

0 0

Yanıtla

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Canlı Yayındayız ! Hemen İzle
CURRENTLY OFFLINE